Apple iPad Retina display 2012 9,7 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad Retina display 2012 9,7 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Donollie01 18-04-2014
Waardeloos!!!!!
Ik heb de ipad even ruim een jaar geleden gekocht als consument via de zaak, met het idee dat ik deze keer beter gelijk iets goeds kon aanschaffen.Ik ben bij de apple store geweest en heb daar het probleem voorgelegd, en daar kwamen ze er toen achter dat het retina scherm stuk is, en dat ik me alleen kon beroepen op de garantie met een bon of een werkgeversverklaring waarin aangetoond dat het apparaat voor prive gebruik is.
Nu heb ik die verklaring geregeld, maar ook na het tonen van een verklaring van de werkgever met daarin de verklaring dat het gekocht is als consumentenproduct voor prive gebruik willen ze me niet helpen.
Het is echt heel jammer dat apple hun klanten zo behandeld.
Het was mijn eerste apple product, maar nu duidelijk is hoe slecht hun service naar de klanten is zal het ook zeker de LAATSTE zijn geweest.
Er word beduidend meer betaald voor een ipad als een tablet van een ander merk, maar dat valt niet te merken aan de kwaliteit en service die ze verlenen. De manier waarop er met de klanten word omgegaan laat ik dan nog even buiten beschouwing!

Nooit meer!!

R.d.Jong 19-02-2014
Snel apparaat met goede updates; leuke en handige Apps zoals Evernote ; soort van compatibiliteit met Windows software door gebruik van Filemanager en Smartoffice 2 ; look&feel logica; is mijn anytime, anyplace, everywhere companion.

Theo Jan 11-11-2013

De Ipad4 heb ik nu een tijdje in gebruik. We hebben ook een Ipad2 en twee samsung tabs van eerste generatie.
Qua hardware is deze Ipad prima: mooi scherm, snel, soepel, goede accuduur en lijkt degelijk. Wel moet ik regelmatig een paar keer op het scherm tikken voordat hij reageert en hapert hij soms sinds IOS7. Niet heel storend maar het valt wel op. Een racespel hapert wat en hij kan het typen soms niet bijhouden. De accuduur is prima maar heb wel de indruk dat die minder is geworden met IOS7 maar dit heb ik niet gemeten ofzo. Maar dan nog is de accuduur prima. Het geluid via de luidsprekers is erg goed maar via de hoofdtelefoon slecht (wel op te lossen met equalizer maar die heb ik nog niet kunnen vinden). Geluidskwaliteit Samsung is vergelijkbaar alleen zit daar een goede equalizer bij.
Het scherm is mooi scherp en hoge resolutie. Het spiegelt wel heel erg.
Als ik hem voor films, muziek en concerten zou gebruiken zou ik een sd-kaart erg missen. Bestanden in de cloud klinkt leuk maar onderweg of op vakantie heb je er weinig aan.

Qua software werkt het allemaal prima maar als je Android gewend bent ben ik toch wat verbaasd over sommige punten:
Apps openen etc gaat mooi snel. Maar toch heb ik mijn mail op een oude telefoon met Android 2.3 veel sneller gelezen dan op de ipad. De app openen gaat snel maar dan gaat hij pas verbinding maken en mail ophalen ipv op de achtergrond...dat kan soms best lang duren. Vandaar voor snelheid een 7. Opstartsnelheid is prima maar een recente laptop is net zo snel.
Naar vorig scherm is iedere keer een zoektocht. Het is steeds anders en knoppen staan op verschillende plekken: buiten venster klikken, 'done', 'back' , 'naam vorig scherm', pijltje, etc.
Notificaties doen vreemd (ze staan allemaal hetzelfde ingesteld maar de ene keer komen ze op het inlogscherm (dus iedereen krijgt eerste regels te zien), terwijl ik ingesteld heb dat ze alleen in kleinste vorm moeten verschijnen. Soms verschijnen ze ook helemaal niet.
Er zit geen office pakket bij zoals bij Android.
Video's en muziek heb ik nog geen ervaring mee opgedaan. Eerdere ervaringen met omzetten van formaat en Itunes weerhouden mij hier nog van maar hier wil ik hem ook niet voor gebruiken. Hoe helemaal niet van synchroniseren en wil gewoon zelf bestanden kopieren.
Je hebt geen heldere bestandslokatie...Per app lijkt hij bestanden ergens anders op te slaan.
Toetsenbord is niet handig: als je bv een mailadres moet invullen krijg je niet standaard @ en .com... en bij hoofdletters worden de letters geen hoofdletters.
Je kunt de time out van het scherm niet langer instellen dan 15 minuten. Best lastig bij vergaderingen
Oude zoekopdrachten blijven staan in bv appstore. Die moet je dus eerst weghalen terwijl de kans dat je 2x op hetzelfde wil zoeken heel klein is.
Na de update werkt Evernote niet meer goed (bv als ik in Evernote typ gaat de tekst buiten beeld)
Navigatie werkt prima alleen is de stem onverstaanbaar (ook na update) en er zit geen fietsroute in navigatie.

Dit zijn natuurlijk deels kleine dingen maar wel dingen waar je bij Android geen last van hebt. Misschien dat anderen zo'n lijstje kunnen maken van de voordelen van IOS want daar ben ik wel benieuwd naar. Op dit moment heb ik die nog niet ervaren maar ze zullen er vast zijn.

Kortom: het is een mooi apparaat met de nodige onhandigheden/beperkingen. Als je niet gebonden bent aan IOS is het zeker de moeite waard eens naar alternatieven te kijken of op youtube te kijken naar de verschillen tussen IOS, Android en Windows. Dan kun je op basis van besturingssysteem kiezen wat het beste bij je past. Dat is toch het voornaamste verschil tussen de verschillende tablets...

Overigens opmerkelijke keuze om de tablet te laten scoren op opstartsnelheid, accuduur en scherm... Dit slaat dus alleen op de hardware terwijl het in het gebruik toch voor het grootste deel om de software gaat.

groenhen2 30-11-2013

De vertraging in het toetsenbord is een bekend fenomeen bij IOS 7. Als dit na de laatste update nog het geval is kunt u het volgende proberen:

1.Open de Instellingen-app.
2.Ga naar iCloud > Documenten/gegevens.
3.Zet de schakelaar Documenten/gegevens uit.

Werkt dit niet dan zou ik even zoeken op toetsenbord vertraging

Theo Jan 13-11-2013

Als je zegt dat alleen accuduur opstartstnelheid en beeldscherm relevante issues zijn voor potentiele kopers betekent dat dat zij geacht worden op de bank te zitten met een tablet, deze op te starten, naar het beeldscherm te kijken zolang als hij het doet. Het gaat ook om alles wat je ermee kan en dat is voornamelijk het besturingssysteem.

Ik heb bovenstaande ervaring en die kan na verloop van tijd nog wel wijzigen, of bv nav reacties van anderen. Maar dit is mijn ervaring en bij onze andere tablets hoef ik mij er niet in te verdiepen om bovenstaande niet te ervaren. En sommige punten die ik noem hebben niks te maken met in hoeverre je je er in verdiept. Mensen hebben recht om te weten hoe een product bevalt en als er inhoudelijk fouten in staan of feitelijke onjuistheden is het goed om te reageren...daar leren we dan allemaal wat van.

HereIsTom 12-11-2013

Score op software heeft geen zin omdat de meeste gebruikers daar geen verstand van hebben, dat blijkt wel weer uit deze review!
Alle problemen die jij opnoemt herken ik namelijk niet!
Ik heb ook de andere apparaten en de enige die wel juist en probleemloos werkt is de iPad!
Maar ja als je je er niet even in wilt verdiepen dan werkt niks goed!
Daarom hebben deze reviews weinig zin!

Theo Jan 13-11-2013

Aanvulling/rectificatie: kon me niet voorstellen dat er echt geen equalizer op zat en dat blijkt ook niet zo te zijn. Hij zit alleen bij instellingen ipv in de muziekspeler zelf. Beetje onlogisch tenzij de equalizer ook voor video geldt...dat heb ik niet geprobeerd. Maar video wil je meestal heel anders instellen dan audio.

hansg65 30-10-2013

Ik ben absoluut geen Apple fan en heb mijn iPad 1 na een jaar de deur uitgedaan omdat ik mij teveel beperkt voelde door Apple. Twee jaar een Android tablet gehad, die werd traag, dus tijd voor iets nieuws. Een Galaxy Tab aangeschaft maar na een paar dagen terug gebracht. Wat een ramp... Een touch device hoort direct te reageren op jouw aanrakingen. Alles wat je aanraakt moet aan je vinger blijven 'plakken' en die trouw en vooral vloeiend blijven volgen. En dat is precies waar de iPad subliem in is. Als je een tablet wilt die snel is en een uitstekende accuduur geeft (en gewoon vol blijft wanneer je hem een paar dagen niet gebruikt), ga dan voor een iPad. Er is geen betere. Maar je moet wel kunnen leven met de beperkingen van Apple. Want daar is weinig aan te doen...

ReneKoo 02-10-2013

Blij dat ik de iPad niet zelf heb moeten kopen ik heb hier thuis een Samsung tab ook nog liggen en die wekt zoveel sneller en makkelijker. Je zit ook bij apple al snel vast aan wat ze zelf goed vinden en je word dus regelmatig in je dingen geblokkeerd, koppelen van een apple met een niet Apple wil gewoon niet en de nieuwe iOS update is ook al geen succes. Voor mij dus geen Apple meer!!!

edober 11-12-2013

Ik kende de Appel communicatie met anders soortige programma's maar wordt nu weer wakker geschud.
Ik wilde af van dat gesleep met een spiegelreflexcamera van meer dan 1,5 kg om mijn nek.

duckelientje 09-09-2013

Na een jaar nog steeds blij met mijn aankoop heb hem altijd aanstaan en ik hoef dus niet te wachten tot hij is opgestart heb hem toen gekocht omdat ik wat meer ervaring met apple wou en die heb ik nu wel. Ik ben dus heel tevreden over mijn i pad

tarifitis13 02-08-2013

Op zich ben ik heel tevreden met mijn ipad. Opstart gaat in een flits, apps werken naar behoren, switchen tussen verschillende apps gaat super snel en ook een filmpje kijken in bed gaat fijn. Met mijn toch best intensieve gebruik gaat de batterij toch meestal wel een dag of 2 mee, dus ook dat voldoet aan de verwachtingen. Echter kijk uit met heb beeldscherm want zelfs van oppakken kan het stuk gaan!!! En de garantie laat op dat punt zwaar te wensen over (wordt niet gedekt omdat het niet van valschade en accidentele schade te onderscheiden is). Apple maakt zich er hier heel makkelijk van af en als de klantenservice jongen dan ook nog eens durft te suggereren dat ik het maar onder mijn inboedel verzekering moet declareren. Ben ik zeer ontevreden. De 6 is de ipad dan ook maar net waard.

HereIsTom 03-08-2013

Echt onzin hoor, ik heb mijn iPad al heel lang, doe er van alles mee, neem hem overal mee naartoe en heb nog nooit problemen gehad met het beeldscherm, er zit nog geen krasje op!
Dus het is onzin dat hij van alleen het oppakken al stuk zou gaan!
Ja als je 'm laat vallen dan gaat hij stuk, maar is dat niet zo met alle mobieltjes!

comsubin 28-12-2013

Hoi,het kan zijn (dus kan zijn) datje geen orgineel beschermhoesje er om heb zitten.
Bijvoorbeeld eentje bij de "action" ofzo vadaan..(had ik eerste instantie gekocht)
Lekker goedkoop want orgineel zijn schreeuwend duur (net als alle accessoires van apple)
Die zit er niet goed omheen wurgen en proppen met de kans dat hij nog uitvalt ook.
Blijf met instaleren van het scherm af niet duwen je duim gaat er zo door heen.
En dat geld voor elk tablet scherm van welk merk dan ook.
Heb nu een orgineel hoesje er omheen zitten en dat zit als een handschoen.
Vergeet niet dat het glazen beeldscherm erg dun is en een barst een fintje zit er zo in.
Je heb op internet diverse scherm aanbieders die rond de 35 euro kosten incl verzending.
Maar inderdaad kapot gaan tijdens oppakken?.er zal of moet gewoon een klein barstje in hebben gezeten als je logiesch over nadenk..

Jan Z. 23-07-2013
Wij hebben deze iPad nu bijna 8 maanden. Één nadeel is alleen de prijs. Verder vinden wij hem in alle opzichten heel goed. Tienen geef ik nooit, vandaar de negens. Samen met onze Dell laptop met i5 processor en Windows 8 een super combinatie. Je moet wel een snelle draadloze internet verbinding hebben en het één en ander installeren op beiden, zoals o.a. Skydrive en Dropbox. Hij ligt als een boekje op tafel, je pakt hem wanneer je wilt.
Groeten Jan Z.

comsubin 26-06-2013

ging naar een groot electronica winkel,en ging eigenlijk voor de Samsung Galaxy Tab 2 16gb.. ik vroeg een verkoper wat is er meer in deze prijsklasse? vlak naast de samsung lag de apple ipad 4 16 gb..ik vroeg de verkoper wat is beter? hij zei kwa snelheid ed is de samsung op papier sneller..maar omdat de ipad een betere besturing heeft loopt de ipad4 soepeler en algemeen sneller..de verkoper ging voor een demonstratie naar
youtube en zocht een filmpje uit en starte (beide tablets exact tegelijkertijd)..waar de ipad gelijk het filmpje toonde,in vloeiende beweging.. starte de samsung langzaam op..tijdens afspelen was het alleen maar met horten en stoten en op gegeven moment sloeg het beeld helemaal vast...ik zei "nou ik weet genoeg"...mijn zoontje vroeg nog aan de verkoper heeft de samsung wel een goede internet verbinding? de verkoper wees rechts onderin naar dat trapvormige icoontje..alle streepjes zichtbaar...eenmaal thuis,een avondje zitten gamen/internetten/werkt naar behoren absoluut geen vastlopers vertragingen wegvallen signaal ed..geluid is aardig te noemen (voor een tablet)..fotos zien er goed uit en video opnames zien er goed helder uit..oplaad snoertje (1 meter) is aan de korte kant..de tablet zelf ziet en voelt solide aan.
tot dusver tervreden met de aankoop en achteraf gezien voor een goede prijs.

comsubin 28-12-2013

Update comsubin,ik heb de ipad nu een half jaar in bezit...en wat soms voorkomt is dat voor mij onverklaarbaar is dat als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben of op facebook dat ineens "plop"
Weg internet...begin dan gewoon bij het startscherm zoals je hem ziet zoals je de ipad aanzet.
Vervelend is dat..zat net op facebook instelingen te veranderen en weg wastie..moetje weer op internet naar facebook en weer aanmelden ed.
En 1 keertje wastie vast gelopen toen mijn zoontje zat te internetten..wat hij gedaan heb weet ik niet maar je kon doen wat je wou maar geen reacktie...opnieuw opgestart een voila opgelost..
Toch geen spijt gehad van deze aankoop..wou weer nieuw model ipad kopen maar waarom zou ik.
Accuduur is aardig te noemen al vind ik wel dat het opladen lang duurd..eenmaal opgeladen kan ik er lang gebruik van maken met intensief gebruik.
Wel jammer dat ik niet net als op mijn laptop met windows besturing geen adobe photoshop op kan instaleren laat staan gebruiken..je heb wel in de apstore alternatieven maar dat haalt het verreweg niet met windows versie..
Maar gewoon internetten youtuben filmpjes bekijken op welke site dan ook gaat prima.
Einde update

Idit was nog even een laatste update van mijn ipad4

Charis1973 20-06-2013

Ik heb ook de iPad 4 sinds ik hem heb gebruik ik mijn pc een stuk minder. De iPad is supersnel, topper beeld en gemakkelijk in gebruik. Ik zou niet meer zonder kunnen.

Bofhase 15-05-2013

Ik had al een ipad 1. Ik vind de camera niet zo goed en geen grote verbetering in vergelijking met mijn ipad 1 met uitzondering van de beeldscherm. Het beeld is zeer scheep en top voor internetten of foto's te kijken. De camera is gewoon ( niet beter dan een smartphone) maar de accu is slecht. Het duurt langer te laden dan gebruiken.

inglein 27-03-2013

Ik had de ipad 2 al in mijn bezit waar ik zeer tevreden over was en vanwege de lyrische reviews heb ik deze ipad 4 gekocht. De ipads worden hier voornamelijk gebruikt om tv mee te kijken (ziggo) en af en toe wordt er even een website mee bezocht als de laptop in gebruik is.

Ik vind hem eigenlijk niet zo goed als de ipad 2. Het is wel duidelijk dat ipad 4 meer pixels heeft, maar er is minder contrast. Dat is duidelijk te zien als je ze naast elkaar dezelfde tv-uitzending laat afspelen. Het ipad 2 beeld is heel rustig, helder, het wit is spierwit en in het zwart zit nog veel tekening, terwijl bij de ipad 4 het wit veel geliger is. Dit is alleen maar te corrigeren door de helderheid veel hoger te zetten, maar dat is zeer vermoeiend aan de ogen. Voordeel van de ipad 4 is dat je geen pixels ziet.

Andere tegenvallers zijn het gewicht (dat de ipad 4 50 gram zwaarder is, is na een uurtje duidelijk merkbaar in je polsen) en wat me ook erg tegenvalt is de oplaadtijd. Ik zat tv te kijken terwijl hij met het lichtnet verbonden was, en de indicator kroop slechts tergend langzaam omhoog.

Mijn conclusie is, dat de ipad 2 mijn persoonlijke voorkeur heeft, en dat deze nieuwe retina ipad eigenlijk tegenvalt.

HereIsTom 23-05-2013

Geen enkel probleem hier met de iPad 4, deze heeft wel degelijk een veel beter beeld dan de voorgaande iPads!
Ook geen last van die 50 gram meer gewicht, je merkt geen verschil!
En het opladen gaat juist snel, van helemaal leeg 0% naar 100% in nog geen 5 uurtjes en dan kun je er een week mee werken, dat lukt met geen enkel mobieltje!
Kortom, de iPad 4 is een perfect apparaat!

DigitalD 28-03-2013

Ik gebruik nu 2 weken een iPad 4 en ben het geheel eens met de tegenvallende accuduur cq oplaadtijd. Ook wordt de iPad4 bij intensieve toepassingen behoorlijk warm. Mijn vergelijkingsmateriaal is een iPad 1, deze bevalt in een aantal opzichten beter. Wel is de iPad 4 een stuk sneller. Toegevoegde waarde Retina is beperkt. Mijn advies: ga voor een iPad 2 of voor de iPad mini, dat zijn op dit moment de beste iPads.

elroy90 16-03-2013

Ik heb de iPad nu al een tijdje.
Toen ik de iPad kocht dacht ik: ja dit is het.
Dit heb ik nog steeds.
Ik heb bijna het geheugen vol, maar langzamer worden dat doet ie niet.
Ik ben nog steeds blij met de iPad.
Ik weet nog goed toen ik de Galaxy Tab kochtte, in het begin is het leuk, maar na een tijdje werd ie alleen maar langzamer.
Geregeld vastlopers.
En deze iPad loopt vrijwel niet vast.
Sinds ik deze iPad heb, is ie maar twee vastgelopen.
En dat duurde heel kort.
Dus ja een hele goede tablet.
Ik had liever wel gehad dat er een fysiek toetsenbord bij zat.
Die kan je natuurlijk los erbij kopen.
Ik heb zeker geen spijt van deze aankoop.
Je krijgt waar voor je geld.
Met Android is het een heel gedoe met een software update.
Bij apple is dit niet het geval, is er een update beschikbaar, dan wordt dat gelijk weergegeven in iTunes. Of de iPad geeft dit zelf aan.
Zeker de Facebook intergratie is erg handig.
Met vriendelijke groet, Elroy.

James 49 11-02-2013

Fantastisch apparaat, zeer gebruiksvriendelijk met een super scherp beeld.
Ben door de aanschaf helemaal een Mac fan geworden .
Loopt nooit vol met rotzooi welke het systeem vertragen zoals bij Windows.
Fouten maken is haast onmogelijk, alles wijst zichzelf.
En bij Dixons erg goed geholpen en 3 jaar garantie, een echte aanrader dus.
Werk je veel met foto's denk dan na over meer geheugen.
Jan

HereIsTom 12-02-2013

Er is nu ook een 128GB versie van de iPad 4 zodat je al je foto's, films en muziek erop kan zetten en zo heb je alles altijd bij je!

elroy90 23-01-2013

Update.
Gamen gaat prima op de iPad.
Apple had verleden jaar een app: 12 dagen heette die app.
Via die app kon je gratis apps downloaden, maar ook games.
Als je een iTunes giftcard hebt, kun je apps kopen.
Je hebt bijvoorbeeld ook de Kiosk ik heb daar een app vandaan gehaald.
Mac World heet het.
Je kan één exemplaar gratis kijken, wil je elke keer de nieuwste versie dan betaal je daar een paar Euro voor.
De Allehande kan je gratis downloaden en installeren.
Die app werkt ook goed. Die app heeft één heel groot voordeel, nou eigenlijk meerdere.
Je hoeft nooit meer naar de AH, als je weinig licht in huis hebt, kun je blijven doorlezen, je kan filmpjes kijken, noem het maar op.
Ik heb ook de camera getest.
Ik vergelijking met de iPad 2 is deze camera een hele verbetering.
Ik doe ook aan Facetimen, vooral met de nieuwe secundaire camera gaat dat zeer goed.
De persoon aan de andere kant kan mij prima zien.
De 5MP camera gebruik ik nu als standaard camera, ik heb geen spiegelreflex camera en ook geen compact camera.
Natuurlijk wint de camera van de iPad het niet van een goede compact-of spiegelreflex camera.
Maar ik ben geen veeleisende fotografeerder.
Voor mij is de camera goed, alleen mis ik de flitser.
Multitasken gaat ook zeer goed.
Vooral met berichtgeving, dat kan je individueel instellen.
Filmpjes kijken gaat ook goed.
Een minpunt heb ik ook: Je kan niet via de browser op rtlgemist kijken, maar daar hoort ook een pluspunt bij: rtlgemist heeft ook een app.
De accuduur is ook prima.
Als je voor het eerst een iPad instelt is het niet moeilijk.
Als je een goede tablet zoekt, is dit een goede.
In vergelijking met de iPad 2 ( die ik heb gehad ) gaat de accu iets sneller leeg.
De browser Safari is ook goed.
Vind je dat niet: Dan kan je Google Chrome op je iPad zetten.
Die heb ik niet uitgebreid getest.
Wel is het zo, wanneer je bijvoorbeeld naar google.nl gaat, en je drukt later op de letter 'g'dat je daarna op enter kan drukken.
De Mail applicatie is ook goed.
Je kunt meerdere accounts toevoegen.
En natuurlijk is de iPad vrij snel.
Hopelijk weten jullie genoeg.
Met vriendelijke groet, Elroy.

avando 27-12-2012

Na lang nadenken toch maar een IPad 4 aangeschaft. Ik was eerst, zoals veel mensen denk ik, een beetje huiverig om aan Apple te beginnen maar als ik ga kijken naar waarvoor ik 'm wil gebruiken heb ik denk ik toch de juiste keuze gemaakt. Ik kan geen vergelijkingen maken met andere merken omdat dit mijn eerste tablet is. Het enige dat ik echt goed, in de winkel, heb kunnen vergelijken is het Retina display met 't display van andere merken. Wat mij betreft steekt het display van de IPad met kop en schouders boven de rest uit, ook de accu is na 3 dagen intensief gebruik nog steeds niet leeg.

elroy90 22-12-2012

Update.
Ik had een probleem met het laden.
En het lag gelukkig aan het kabeltje.
Nou ja, iPad teruggebracht.
Toen hebben ze het kabeltje getest, die deed het niet.
Toen pakte ze een nieuwe kabeltje, en ja hoor die deed het
Siri is ook erg leuk, maar ook erg handig.
Als je bijvoorbeeld zegt: Play music, dan wordt je hele muziek afgespeeld.
Siri ondersteund allerlei talen, maar helaas nog geen Nederlands.
Als het goed is komt er volgend jaar een update.
Gamen heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd, maar daar kom ik op terug.
Groetjes, Elroy.

elroy90 20-12-2012

Hallo mensen.
Hiervoor had ik de iPad 2.
En nu heb ik deze.
Ik vond mijn iPad 2 al goed.
Deze iPad is op alle fronten verbeterd.
1GB werkgeheugen, 16GB opslag, Camera's voor 1,3 HD, achter, 5MP, A6x processor, een Retina beeldscherm, Lichtning connector.
Het scherm ben ik erg over te spreken.
écht een heel mooi scherm.
De camera is ook goed.
Ik vind deze - en de iPad 2 - beter als de Samsung Galaxy Tab 2. Android wordt na een tijdje trager.
En iOS niet.
iTunes heeft een nieuwe update gehad.
En ook dat werkt veel beter.
iTunes werkt goed, je moet even weten hoe het werkt.
Ik game ook met de iPad, een waar genot.
Muziek luisteren gaat ook prima.
Foto's kijken en opslaan via de browser ook.
Heb je een iPad 3, houdt deze dan.
Want de iPad 3 is ook goed.
Het enige wat anders is: De processor, frontcamera en de videokaart, en natuurlijk de aansluiting.
Heb je nog een iPad 2, dan koop je natuurlijk deze.
Mocht je je iPad 2 nog goed vinden, houdt deze dan ook.
Want de iPad 2 is ook goed.
Iets waar je tevreden over bent, hoef je niet te vervangen.
De reden dat ik deze heb gekocht, is omdat ik mijn moeder de iPad 2 heb gegeven.
En ik wou de iPad 4 al graag hebben.
Groetjes, Elroy.

Dicksung 29-12-2012

Ik hoop dat het bij mij ook zo is, heb hem uit de verpakking gehaald en toen aangemeld en wat apss er op gezet, toen wou ik hem opladen en deed ook helemaal niets ook niet aanmeleden op de p.c.
Ik ga zo even naar de Mediemarkt en kijken wat zij er aan kunnen doen.
Ben benieuwd of ik een nieuw toestel meekrijg als de fout ernstig is, of dat hij opgestuurd moet worden en ik hem misschien een paar weken kwijt ben.

Dicksung 31-12-2012

Ben naar de Mediam. geweest, hebben de ipad ff nagekeken fout zit in het apparaat, verder geen discussie kreeg gelijk een nieuwe ipad mee.
Ben er gister de hele dag mee bezig geweest, perfecte tablet ga ik nog hoop plezier mee beleven.